hun eng ger
BaBér a Facebookon

Soft Consulting Blog

Novemberben lép hatályba az új TEÁOR-törvény?

2008. Október 22. 10:00 - admin

Ha az ígértnél később is, de még az idén hatályba léphet az a törvénycsomag, amelynek értelmében a TEÁOR-számok kikerülnek a cégjegyzékből.

 

A szeptemberben elkészült tervezet arról szólt: eltűnnek a szakmakódok a cégjegyzékből, és igyekeznek, hogy a szabályozás november elsején hatályba léphessen. Ám már bizonyos a csúszás.


A Világgazdaság úgy tudja: ha valóban megszületik, a kihirdetését követő nyolcadik napon lép hatályba.

Cégek: Türelem, van idő!

A cégek legyenek türelemmel ennek megtörténtéig, hiszen a kihirdetés után a változást a jövőre teljesítendő első adóbevallással együtt kell majd bejelenteni az adóhivatalnak.

A cégbíróságok várják a jogszabályváltozást, ugyanis a jelenleg érvényes rendelkezések megkövetelik az átkódolást december 31-ig.


Hozzászólás 0 hozzászólás

Franchise-rendszerek, pro és kontra

2008. Október 16. 10:00 - admin

Kisebb kockázat, kiterjedt ügyfélkapcsolatok szemben a hírnév- és minőségrontás veszélyével, valamint a korlátokkal. Megéri csatlakozni?

 

Egyértelmű előnyök

Amíg az új vállalkozások 70-90 százaléka 5 éven belül tönkremegy, addig a franchise-rendszerben működőknél ez az arány mindössze 7-8 százalék. A tulajdonosoknak nem kell keresztülmenniük az induló kisvállalkozások tanulási folyamatán.

A vállalkozás készen kapja a hálózat több éves tapasztalatát, a működési szisztémát, a know-how-t, a komoly marketing, valamint PR tevékenységet. Különösen jó, hogy a hirdetési költségek megoszlanak a franchise-átadó és az átvevő között.

Árnyaltabb hátrányok

Nem minden franchise-átvevő viselkedik becsületes, jól dolgozó partnerként. A visszásságokat hivatott kiküszöbölni a szerződési záradék, amelynek értelmében a franchise-átadó visszavonhatja az engedélyt, amennyiben a franchise-átvevő a szerződés időtartama alatt szakszerűtlenül dolgozik, vagy megszegi az anyagi kötelezettségeket. Gyakran előfordul azonban, hogy mire az engedélyt visszavonják a hatóságok, a franchise-átadó súlyos üzleti veszteségeket szenved.

További probléma, hogy a sikeres franchise-átvevők gyakran neheztelnek minden, a franchise-átadótól érkező beavatkozásért, de leginkább azért, mert elvárják tőlük a royalty-t, a forgalmi jutalékot. Ezért fennáll a veszélye annak, hogy a franchise átvevő elrejti a forgalom egy részét az átadó orra elől annak érdekében, hogy csökkentse a jutalékfizetést.

Fennáll a veszélye annak is, hogy a betanulási időszak után a franchise-átvevő úgy érzi, hogy nincs már többé szüksége az átadóra, és önállósítani próbálja magát, a már bevezetett egységgel és a megszerzett információkkal. Ilyen esetekre célszerű a franchise-szerződésben korlátozásokat rögzíteni.

Nehézség lehet az átvevő számára, hogy a teljes függetlenséget ebben a formában soha nem fogja elérni, és az eladható termékek és szolgáltatások is korlátozottak, az árpolitika pedig gyakran rugalmatlan – ha azt a franchise-átadó egyoldalúan szabja meg.

Csatlakozzam vagy ne?

Mielőtt csatlakoznánk valamely franchise-hálózathoz, nem árt informálódni egy kicsit a rendszerről. Érdeklődjünk más átvevőknél, valamint nézzük meg, hogy a kínált termék, illetve nyújtott szolgáltatás életképes-e, milyennek látjuk a piac jövőjét.

 



Hozzászólás 0 hozzászólás

A Szociális és Munkaügyi Minisztérium védnökségével harmadik alkalommal indult el az Országos HR Benchmark Felmérés, az Ernst&Young és a DGS Global Research együttműködésében.

A HR teljes szegmensére fókuszáló kutatás négy hónapos kitöltési időszaka alatt online kérdőíves felméréssel gyűjtik össze a szervezők az emberierőforrás-menedzsment részterületein alkalmazott eszközöket, módszereket.
hirdetés

Az adatok feldolgozása után elkészülő összefoglaló elemzés képet ad a hazai szervezetek humánerőforrás-gazdálkodási gyakorlatáról, feltárja, hogy milyen mértékben terjednek el az új technikák, melyek a legnépszerűbb HR trendek, s ezzel is segítséget nyújt a HR szakemberek benchmark tevékenységéhez.

A 2009 januárjában záruló anonim kutatásban részt vevők közül azok, akik megadják adataikat, térítésmentesen megkapják a terjedelmes tanulmányt.

A kutatásba itt lehet bekapcsolódni: www.hrbenchmark.hu


Hozzászólás 0 hozzászólás

Nem lesz új adótörvény

2008. Október 14. 10:00 - admin

A kormány visszavonja a jövő évi adótörvény- és költségvetési javaslatot. Míg a költségvetést új formában benyújtják, addig az adótörvények módosítását idén már nem kezdeményezik. Jövőre is a jelenleg érvényes adótörvények maradnak hatályban.

A szakma megosztott, adócsökkentést illetve -egyszerűsítést sürget azonban adótörvény fronton idén sem történt semmi...


Hozzászólás 0 hozzászólás

Könyvelési szoftverek 2007

2008. Október 3. 10:00 - admin

A döntéselőkészítés.hu reprezentatív kutatásának köszönhetően együtt vizsgálhatjuk a könyvelési szoftverfejlesztő cégek ajánlatait, illetve a könyvelőirodák eddigi tapasztalatait, véleményeit.

Könyvelőirodák


A megkérdezett könyvelőirodák 73%-a elégedett meglévő könyvelési szoftvereikkel, 19%-a elégedetlen, de anyagi okokból idén elhalasztja a szoftvercserét, 8%-uk idén lecseréli meglévő rendszerét. A váltás oka lehet fejlődés - az iroda "kinőtte" a szoftvert -, vagy elégedetlenség az ügyfélszolgálat segítőkészségével, szakmaiságával. Előfordul az is, hogy a frissítések hibái, illetve határidőn túli csúszásai miatt kénytelen váltani a könyvelőiroda.

A válaszoló könyvelőirodák 24%-a távkönyvel, 27%-a tervezi a jövőben távkönyvelési szolgáltatás bevezetését, és az ehhez kapcsolódó szoftvermegoldás beszerzését.

A könyvelőirodák a frissítések minőségét, és a határidők be nem tartását kifogásolják. Legfőképp a főkönyvi és bérszámfejtési rendszereknél fordul elő ez a negatívum, hiszen az aktuális jogszabályváltozás későn, illetve többször módosítva, a határidő előtt nem sokkal jelenik meg, így a fejlesztő cégeknek kevés idejük marad a fejlesztésre, illetve a tesztelésre.

A megkérdezett könyvelőirodák mindegyike használ valamilyen könyvelési szoftvert, átlagosan 7,3 éve.
Könyvelőknek fontos a könyvelési szoftverek esetében - többek között -; a megbízhatóság, szakértelem, gyors bizonylatrögzítés (ergonómia - kevés egér használat), feladás az ABEV-nek, távmunka támogatása.

Bérszámfejtési szoftvert a megkérdezettek 70%-a használ, átlagosan 6,4 éve, tárgyieszköz-gazdálkodási rendszert 54%-uk, 6,4 éve.

A nagyobb szoftvereken kívül a könyvelőirodák használnak egyszeres könyvviteli, számlázó, házipénztár, útnyilvántartó, illetve banki utalvány kitöltő szoftvereket is.

Fejlesztőcégek


A fejlesztő cégek alakulásukat tekintve átlagban 17 éve működnek. A legrégebben és legkorábban alakult cég között 40 év van.

Átlagban 14 kollegával dolgoznak, ebből 4 fő supportos - 94%-uk rendelkezik elméleti és/vagy gyakorlati könyvelési-bérszámfejtési tapasztalattal -, és szintén 4 fő szoftverfejlesztő.

Stratégiai kapcsolatok

A felmérésben részt vett fejlesztő cégek negyede nem rendelkezik semmilyen stratégiai partnerkapcsolattal. A cégek 37,5%-ának van hardveres, hálózatépítő partnere. Ugyan ilyen százalékban rendelkeznek programfejlesztő, illetve egyéb szoftveres kapcsolatokkal. A könyvelési szoftvereket forgalmazó cégek csupán 18,7%-a rendelkezik könyvelő, könyvvizsgáló szakértői partnerrel.

Könyvelési rendszerek születése, felhasználószámok

A könyvelő szoftverek átlagban 11 éve szolgálják a könyvelőket. A fejlesztők 1780 cégnek értékesítettek - cégenként - könyvelési rendszereket. Érdekes adat, hogy a kutatásban résztvevő fejlesztőcégek közül a legkésőbb alakult vállalkozás értékesítette mindezidáig a legtöbb könyvelési rendszert.

Gyakorlati szakmai tevékenység

A könyvelési szoftvereket fejlesztő, forgalmazó, és supportáló cégek 56,3%-a végez könyvelési tevékenységet átlagban 12 éve.

Szoftverkövetés

A szoftver követési díja igen változatos. A cégek 18,75%-a kínál egy évig ingyenesen szoftverkövetést vásárlás után. Az egy év lejárta után - átlagban - a szoftver licence árának 16%-a éves szinten a követési díj.
Van olyan cég, amelyik az egy év ingyenességet megtoldja még egy év ingyenességgel, majd azt követően sem lesz drágább az éves frissítési díj. Azok, akik nem adnak ajándék egy évet, átlagban a licence árának 39%-ért (éves díj) frissítenek.

Távkönyvelés

A válaszok alapján a kutatásban résztvevő szoftverek 68,8%-a alkalmas valamilyen formában a távkönyvelésre.

Könyvelőszoftver vásárlása előtt (is) fontos tisztázni az igényeket, és a prioritásokat, hogy azt a megoldási variánst válasszuk, ami szükségleteinknek a leginkább megfelelő. öbbféle lehetőség közül dönthet az, aki könyvelési rendszert kíván beszerezni. Érdemes szem előtt tartani; nem elég a problémát megoldani, hanem a lehető legjobb megoldást kéne megtalálni.

 


Hozzászólás 0 hozzászólás
Lapozás: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96]
Blog archivum